DPF Control
Kód: 105Související produkty
Detailní popis produktu
Co je DPF Control?
DPF Control je zařízení, které se zapojuje do diagnostické zásuvky vozidla a informuje Vás o začátku a konci regenerace filtru částic ve Vašem vozidle ze skupiny VW Zařízení umožňuje snížit spotřebu paliva a prodloužit životnost DPF díky jeho správnému provozu. Správná funkce filtru DPF navíc chrání motor i turbodmychadlo.
Jak funguje filtr pevných částic DPF?
Filtr pevných částic (DPF) je montován do výfukového systému a má za úkol zachycovat mikroskopické částice vzniklé při spalování ve válci. Tyto částice se v DPF shromažďují a postupně ho zanášejí. Jakmile řídící jednotka rozpozná určitou mez zanesení DPF, tak zahájí takzvanou regeneraci filtru částic. Regenerace funguje tak, že se pevné částice v DPF zahřejí a shoří. K tomu je potřeba dostatečná teplota výfukového systému, proto k regeneraci může docházet pouze v určitých jízdních podmínkách, kdy je motor dostatečně zahřátý. Ve chvíli, kdy řídící jednotka rozpozná potřebu regenerace a současně vhodné jízdní podmínky, tak za hlavní vstřik paliva do válce ještě zařadí dodatečný vstřik, který má za úkol zvýšit teplotu v DPF na zápalnou teplotu částic. Ty pak téměř bezezbytku shoří.
Regenerace DPF se provádí v určitých kilometrových intervalech v závislosti na stylu jízdy, podmínkách, řídicím algoritmu a samotné kapacitě filtru. Ve většině osobních automobilů skupiny VW se pohybuje od přibližně 250 km do přibližně 600 km za velmi příznivých podmínek. Doba regeneračního procesu trvá průměrně 10 minut a v případě, že řidič v tuto dobu vypne motor, tak se přeruší a částice z filtru se nespálí včechny. V takovém případě se řídící jednotka při příští jízdě bude snažit regeneraci dokončit opětovným zahřátím DPF. Toto přerušování regenerace tedy vede vedle zvýšené potřeby paliva na dodatečné vstřiky i k nadměrné tepelné zátěži výfukového systému i samotného DPF, kdy dochází ke snižování životnosti těchto dílů. V extrémním případě může dojít k zanesení DPF nad bezpečnou mez a kolapsu celého systému. V takovém případě se rozsvítí kontrolka DPF, dochází k dalšímu zanášení a auto musí do servisu.
Regenerace je ve většině automobilů implementována tak, aby si uživatel neuvědomil, že se s motorem děje něco neobvyklého a tak nevědomky dochází k častým přerušením regenerací DPF a snižování životnosti zejména filtru pevných částic, katalyzátoru a turba.
Zařízení, které nabízíme, umožňuje tento proces kontrolovat, protože při každé regeneraci zařízení informuje o zahájení procedury, jejím průběhu a konci. Tyto informace jsou přenášeny zvukovým (bzučákem) a světlem (dioda).
Co pro Vás DPF Control dělá?
DPF Control během jízdy aktivně komunikuje s řídící jednotkou motoru a hlídá množství částic ve filtru. Když je detekován pokles množství částic, který je synonymem skutečného začátku procesu regenerace, zařízení to signalizuje dlouhým pípnutím a zapne LED, aby informovalo řidiče o právě probíhající regeneraci. Po dokončení regenerace zařízení krátkým zvukovým signálem signalizuje konec procesu vyhoření filtru DPF a zhasne LED. Řidič tak může optimalizovat svou cestu, nepřerušit proces regenerace DPF a tím ušetřit palivo a peníze výrazným prodloužením životnosti dílů výfukového systému. V neposlední řadě lze pozorováním doby nebo vzdálenosti mezi regeneracemi diagnostikovat činnost DPF. Zřízení DPF Control může být trvale zapojeno v zásuvce Vašeho vozu, při vypnutém zapalování neodebírá z baterie žádný proud.
Pokrytí řídících jednotek motorů:
DCM3.7, DCM6.2V, EDC17C46, EDC17C64, EDC17C74, EDC17CP24, EDC17CP44, EDC17CP54, MD1CP004, MD1CS004, Simos PCR 2.1.
Podporované kódy motorů:
CAAA CAAB CAAC CAAD CAGA CAGB CAGC CAHA CAHB CAMA CANA CANB CANC CASA CASD CAYA CAYB CAYC CAYD CAYE CBAA CBAB CBAC CBBB CBBX CBDA CBDB CBDC CCFC CCHA CCHB CCWA CDCA CDSB CDTA CDUC CDUD CDYA CDYC CDYD CEGA CFCA CFCH CFDA CFFA CFFB CFFC CFFD CFFE CFFG CFGA CFGB CFGC CFGD CFHA CFHC CFHD CFHF CFHJ CFJA CFJB CFKC CFWA CGAB CGCL CGGB CGHA CGKA CGKE CGLA CGLB CGLC CGLD CGLE CGLX CGQB CHFC CHNA CJCA CJCB CJCC CJCD CJGA CJMA CKDA CKFC CKFX CKRA CKTC CKVC CKVD CLAA CLAB CLBA CLBM CLGC CLGD CLGE CLGL CLHA CLHB CMHA CNHA CNHC CNHX CNRB CPMA CPNB CRBC CRBK CRBM CRCA CRDC CRKB CRLB CRLD CRMB CRTC CRTD CRTE CRTF CSHA CSNA CSUA CSUB CSUD CSUE CSWB CTBA CTBC CTBD CTCC CTEC CUAA CUDC CUNA CUNE CUPA CUSA CUSB CUTA CUUA CUUB CUUD CUUF CUVA CUVB CUVC CUVE CUW CUWA CVCA CVHC CVUA CVUB CVUD CVVA CVVU CVZA CXEB CXEC CXFA CXGA CXGB CXHA CXHC CXMA CXXA CXXB CZAC CZFE CZVA CZVB CZVD CZZA DAFF DAUA DAVA DAWA DBKA DCPC DCXA DCYA DCZA DDAA DDBC DDCA DDCB DDDA DDVB DDVC DDVE DDXC DDXE DDYA DDYB DEFA DEHA DENA DEND DESA DETA DETB DEUA DEUB DEUC DEWA DEWB DEZB DEZD DEZE DFBA DFCA DFEA DFFA DFGA DFGB DFGC DFGD DFHA DFHD DFLA DFMA DFSA DFSB DFSD DFSE DFSF DFTA DFTC DGCA DGDA DGTA DGTB DGTD DGTE DHVA DHXA DHXC DJGA DKZA DLTA DLUB DMGA DMGH DMGK DMKC DMTA DMVA DMVB DMZA DMZB DNAA DNAB DNAE DNPA DPCA DPXA DPXB DPYD DRBA DSRA DSRB DSSA DSTB DSUD DTAU DTNA DTPA DTRB DTRC DTRD DTRE DTRF DTSA DTSB DTTA DTTC DTUA DTUX DXHA DXNB DXPA DXRB DXRC DXRD
POZOR
Pro vozidla r.v. 2021 a mladší ( typ Octavia 4 , Golf 8 ) uvádějte při objednávce prosím do poznámky : zařízení EX ID
U vozidla Škoda Octavia II je vzhledem k hluboké instalaci konektoru OBDII instalace zařízení obtížná a v některých případech nemožná. Proto doporučujeme použít prodloužení.
Doplňkové parametry
| Kategorie: | DPF Control |
|---|---|
| Záruka: | 2 roky |